tirsdag 21. juli 2009

Grandfathers birthdaypresent! Bursdagspresang til bestefar!



The other day was my grandfathers birthday, so what do you give to someone that is 92 years old? Not an easy task... But the last time I visited him, he was talking about how one of the walls in his room looked empty.


I decided to make a small wallhanging for him, used some scraps and made pinwheel blocks around a white center with applique stars.


The quilting is NOT my strongest side, but I need practice, so I tried some stippling. Not the best, but maybe it will be better as I try and try again.




Her om dagen hadde bestefaren min bursdag, og hva gir man til en 92-åring? Det er ikke enkelt å finne på noe nei... Men sist jeg besøkte ham snakket han om at han trengte noe på den ene veggen på rommet sitt.


Bestemte meg for å sy et lite veggteppe til ham, brukte noen rester og sydde vindmølle-blokker rundt hvitt senter med applikerte stjerner.


Frihåndsquilting på maskin er IKKE min sterke side, men jeg trenger øvelse, så jeg prøvde meg litt allikevel. Det ble vel ikke verdens beste resultat, men jeg må jo bare fortsette å øve.

1 kommentar:

Sølvis blog sa...

Kjempekoselig gave til bestefar